- Alkukesän ratakauden avaus oli Ahveniston perinteikkäissä kurveissa. Suurimmat odotukset kohdistuivat jarruihin –kuinkahan uudet palat ja etulevyt selviäisivät jarruttelusta? Samalla pääsin ottamaan ensityypit uusista voimavaroista moottoripuolella.
- Aamupäivän rypistys oli hyvin nopea, kun iltapäiväksi oli varattu muuta ohjelmaa. Aamusta lähdettiin liikkeelle, maksujen, ilmoittautumisten ja katsastuksen kautta päästiin rataa kiertämään. Ensimmäiset kierrokset menivät tunnustellessa ja mukavaltahan se tuntui. Keli oli oikein lämmin ja aurinkoinen. Ilman kattoa ajaessa äänetkin olivat kohdallaan!
- Ensivaikutelmana jäi mieleen, että enää ei voinut runnoa kaasua miten sattuu, koska perä alkoi mutkissa irtoilla luisuun aiempaa ahnaammin, vauhdit olivat aiempaa kovemmat pidempien suorien päätteeksi, mikä taas sai aikaan liian aikaista ja turhan raivokasta jarruttelua. Ajorytmi oli aivan hukassa.
- Paikalle oli tullut kovasti driftailijoita. Näytillä oli rekisterissä olevia ja rekisteröimättömiä; Nissaneita, pari Corollaa, Bemua ja Opelia. Tavallista rata-ajoa seuraava ajovuoro oli driftingin harjoittelua. Kiireessä kun olin liikkeellä, niin tuohon vuoroon oli mentävä itsekin mukaan. Ajattelin, että kyllähän siellä välissä ehtii normaalisti ajella.
- Ja vielä mitä, autoja lähti radalle ihan sikana yhtä aikaa! Vajaa 20 autoa oli parijonossa, jossa mukana viitisen kilpuriakin. Rauhallisesta kurvailusta ei ollut tietysti tietoakaan. Keltainen Nissan ajoi minun edellä näyttäen esimerkkiä tyylikkäistä ajolinjoista. Ja tietysti, pitihän sitä itsekin kikkailla. Mitään ei onneksi mennyt rikki, vaikka lähellä saattoi kerran-pari käydäkin…
- Avoimet kiitokset huippulaadukkaiden valokuvien ottajalle! Mikäli haluat, että kuvia ei käytetä tässä yhteydessä, kirjoita ystävällisesti kommentti blogiin, niin otan yhteyttä.
- Aamupäivän rypistys oli hyvin nopea, kun iltapäiväksi oli varattu muuta ohjelmaa. Aamusta lähdettiin liikkeelle, maksujen, ilmoittautumisten ja katsastuksen kautta päästiin rataa kiertämään. Ensimmäiset kierrokset menivät tunnustellessa ja mukavaltahan se tuntui. Keli oli oikein lämmin ja aurinkoinen. Ilman kattoa ajaessa äänetkin olivat kohdallaan!
- Ensivaikutelmana jäi mieleen, että enää ei voinut runnoa kaasua miten sattuu, koska perä alkoi mutkissa irtoilla luisuun aiempaa ahnaammin, vauhdit olivat aiempaa kovemmat pidempien suorien päätteeksi, mikä taas sai aikaan liian aikaista ja turhan raivokasta jarruttelua. Ajorytmi oli aivan hukassa.
- Paikalle oli tullut kovasti driftailijoita. Näytillä oli rekisterissä olevia ja rekisteröimättömiä; Nissaneita, pari Corollaa, Bemua ja Opelia. Tavallista rata-ajoa seuraava ajovuoro oli driftingin harjoittelua. Kiireessä kun olin liikkeellä, niin tuohon vuoroon oli mentävä itsekin mukaan. Ajattelin, että kyllähän siellä välissä ehtii normaalisti ajella.
- Ja vielä mitä, autoja lähti radalle ihan sikana yhtä aikaa! Vajaa 20 autoa oli parijonossa, jossa mukana viitisen kilpuriakin. Rauhallisesta kurvailusta ei ollut tietysti tietoakaan. Keltainen Nissan ajoi minun edellä näyttäen esimerkkiä tyylikkäistä ajolinjoista. Ja tietysti, pitihän sitä itsekin kikkailla. Mitään ei onneksi mennyt rikki, vaikka lähellä saattoi kerran-pari käydäkin…
- Avoimet kiitokset huippulaadukkaiden valokuvien ottajalle! Mikäli haluat, että kuvia ei käytetä tässä yhteydessä, kirjoita ystävällisesti kommentti blogiin, niin otan yhteyttä.
No comments:
Post a Comment