- Esitaivuteltua lämpökilven aihiota päästiin sovittelemaan paikoilleen taas kevään koittaessa. Työ jatkui siitä, mihin syksyllä jäätiin, eli lämpökilpi on paikallaan konehuoneessa, mutta konepelti ei mene kiinni. Olin joko leikannut pahvimallin mukaan tehdyn peltiaihion väärin tai pahvimalli oli huomaamatta rypistynyt konepellin alla ja jäänyt väärän kokoiseksi. Useaan otteeseen tehdyn kiinnittelyn ja irrottelun jälkeen peltilevy sai lopullisen muotonsa ja konepeltikin meni kiinni.
- Ensimmäiset koeajot antoivat lupaavia tuloksia. Siinä missä ennen lisäilmastointia ja lämpökilpeä imuilman lämpötila konehuoneessa oli noin +70 asteista, oli lämpötila nyt aivan eri kymmenluvuilla. Pelkällä ilmastointiputkella imuilman lämpötila asettui noin 25 astetta ulkoilman lämpötilaa korkeammaksi. Nyt lämpökilven kanssa päästiin lukemaan ulkoilma plus 10-15 astetta.
- Viimeinen vaihe oli päällystää kilpi moottorin puolelta ääni/lämpöeriste matolla. Matto jätettiin vielä sen verran "isoksi" yläpuolelta, että se tukkesi konepellin ja kilven väliin jääneen raon. Nyt lämpökilvellä eristetyssä tilassa olevan ilman lämpö on noin ulkoilma +5 astetta.
- Ensimmäiset koeajot antoivat lupaavia tuloksia. Siinä missä ennen lisäilmastointia ja lämpökilpeä imuilman lämpötila konehuoneessa oli noin +70 asteista, oli lämpötila nyt aivan eri kymmenluvuilla. Pelkällä ilmastointiputkella imuilman lämpötila asettui noin 25 astetta ulkoilman lämpötilaa korkeammaksi. Nyt lämpökilven kanssa päästiin lukemaan ulkoilma plus 10-15 astetta.
- Viimeinen vaihe oli päällystää kilpi moottorin puolelta ääni/lämpöeriste matolla. Matto jätettiin vielä sen verran "isoksi" yläpuolelta, että se tukkesi konepellin ja kilven väliin jääneen raon. Nyt lämpökilvellä eristetyssä tilassa olevan ilman lämpö on noin ulkoilma +5 astetta.
No comments:
Post a Comment